fbpx

Menținerea unui tranzit intestinal normal este necesară nu numai pentru sănătatea organismului și buna funcționare a acestuia, ci și pentru o sănătate emoțională echilibrată. Partea emoțională poate fi tulburată semnificativ de frecvența unor astfel de probleme, cauzând disconfort și neplăcere. 

Alimentele ingerate trec prin tubul digestiv și se descompun în nutrienți. Tranzitul intestinal se referă la deplasarea bolului alimentar, care este reprezentat de forma alimentelor înainte de înghițire. Bolul alimentar ajunge în stomac și se descompune în aminoacizi, acizi grași și glucide la contactul cu sucul gastric.   

Numeroase persoane se confruntă cu probleme digestive, iar dereglările tranzitului intestinal se manifestă prin simptome precum:

  • dureri abdominale;
  • constipație;
  • balonare;
  • diaree;
  • arsuri și gaze intestinale. 

Există mai multe cauze care se pot afla în spatele tulburărilor digestive. Tranzitul intestinal este afectat de sedentarism, de un aport insuficient de lichide și cel mai important, de o alimentație săracă în fibre. 

Cea mai frecventă problemă digestivă este caracterizată de stagnarea în colon a scaunului și implicit intoxicarea organismului. Este vorba de constipație, care poate avea consecințe pe termen lung prin:

  • dureri de cap;
  • hemoroizi;
  • îmbătrânirea prematură a pielii;
  • scăderea imunității etc.

Ce înseamnă tranzitul intestinal lent?

tranzit intestinal

Sursa: Freepik.com

Tranzitul intestinal lent se caracterizează prin frecvența scăzută a scaunelor, care apar la 48 sau 72 de ore. Constipația apare odată cu depășirea acestui termen. Pe fondul unor cauze multiple, tranzitul intestinal se dereglează și eliminarea scaunului este îngreunată. 

Timpul de tranzit, mai precis rata de trecere prin tractul digestiv a alimentelor ingerate până în momentul eliminării, poate să difere în funcție de fiecare persoană. Durata acestuia este influențată de:

  • stilul de viață;
  • activitatea fizică;
  • sănătatea organismului. 

În caz de constipație, multe persoane aleg să folosească laxative, însă acestea pot rezolva problema doar pe termen scurt. Dacă sunt folosite prea mult timp, ele pot avea un impact negativ asupra echilibrului florei intestinale. 

În schimb, există și alte soluții prin care tranzitul intestinal poate fi reglat. În rândurile următoare vei descoperi câteva recomandări pentru un tranzit intestinal normal. 

Alimentația bogată în fibre

Tocmai pentru că o alimentație săracă în fibre constituie motivul principal pentru apariția dereglărilor tranzitului intestinal, creșterea consumului zilnic de fibre poate influența serios activitatea sistemului digestiv.

O alimentație bogată în fibre ajută la combaterea crampelor și a balonării, iar acestea pot fi găsite în fructe, legume, semințe și cereale. Printre alimentele cele mai bogate în fibre se numără fasolea, sfecla roșie, broccoli, merele, perele, semințele de chia,etc. Astfel, persoanele care vor integra o cantitate suficientă de fibre în dieta zilnică vor avea o digestie ușoară și vor împiedica apariția tulburărilor tranzitului intestinal.

Aronia – O sursă bogată în fibre

tranzit intestinal

Sursa: Unsplash.com

Fructele de aronia sunt considerate super-fructe datorită conținutului său de vitamine, minerale și antioxidanți. Astfel, specialiștii în nutriție recomandă consumul fructelor de aronia sub orice formă, fiind de mare ajutor pentru îmbunătățirea semnificativă a sănătății organismului nostru.

Acestea au mai multe beneficii pentru sănătate, unul dintre ele fiind reglarea tranzitului intestinal. Fructele de aronia sunt o sursă bogată de nutrienți, fapt pentru care contribuie la menținerea unei digestii normale și la prevenirea tulburărilor intestinale. 

Fructele de aronia are un conținut bogat de fibre, fiind și ales ca aliment cheie în curele de detoxifiere. Acest suc ajută la eliminarea toxinelor din organism, reușind să combată eficient diferite afecțiuni ale sistemului digestiv.

Hidratarea corespunzătoare

Pentru un tranzit intestinal normal, consumul unei cantități corespunzătoare de apă în fiecare zi este absolut necesar. În general, se recomandă consumul a cel puțin opt pahare de apă pe zi. Hidratarea zilnică este necesară pentru sănătatea întregului organism, inclusiv pentru accelerarea tranzitului intestinal. 

Aportul necesar de lichide poate fi preluat din apă sau sucuri naturale. Unul dintre sucurile naturale cu multiple beneficii pentru sănătate este sucul de aronia. Acesta stimulează funcțiile sistemului digestiv și combate tulburările digestive, printre care balonarea, constipația și diareea. Acesta este deja popular pentru beneficiile sale asupra organismului. Fiind bogat în fibre dietetice, acesta favorizează menținerea unui tranzit intestinal sănătos, inclusiv la copii.  

sucul de aronia

Consumul regulat de suc de aronia ajută la o digestie ușoară și la prevenirea sau tratarea constipației, după caz. Pe lângă stimularea digestiei și reglarea tranzitului intestinal, sucul de aronia are efect antioxidant, îmbunătățind circulația sângelui și sistemul imunitar. În plus, acesta are efecte benefice inclusiv pentru organismul persoanelor care suferă de diabet sau cancer.

Activitatea fizică

Sursa: Freepik.com

Pentru un tranzit intestinal sănătos, este necesară integrarea unor activități fizice în rutina zilnică. Astfel, orice persoană trebuie să facă cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi (mers pe jos, alergat, plimbare cu bicicleta etc.) Sedentarismul este una dintre cauzele principale ale unui tranzit intestinal lent, iar combaterea acestuia prin mișcare contribuie la o digestie mai ușoară. 

Totuși, este important ca activitatea fizică să se desfășoare numai la 2-3 ore după masă. Printre activitățile cel mai la îndemână se numără plimbările în aer liber sau mersul pe bicicletă, care favorizează accelerarea tranzitului intestinal. Inclusiv yoga este benefică pentru combaterea tulburărilor tranzitului intestinal. Aceasta are efecte pozitive atât pentru minte, cât și pentru organism.

Diminuarea stresului

Una dintre cauzele apariției constipației poate fi stresul cotidian. El are un impact negativ asupra organismului în mai multe privințe. Stresul afectează sistemul gastrointestinal, scade pofta de mâncare și afectează dispoziția unei persoane. 

Pe fondul stresului, constipația este una dintre afecțiunile care pot tulbura calitatea vieții. Diminuarea nivelului de stres este importantă pentru sănătatea întregului organism, inclusiv pentru sănătatea psihică. Pentru a reduce stresul, o persoană poate face sport, meditație, terapie sau orice altă activitate care îi poate îmbunătăți starea de spirit.  

În egală măsură, anxietatea poate fi un factor declanșator al unor tulburări digestive, precum diareea sau constipația. Și în acest caz, sucul de aronia are numeroase beneficii. 

Potrivit studiilor, consumul regulat de suc de aronia, dispoziția unei persoane poate fi influențată în mod pozitiv. Sucul reduce simptomele specifice anxietății și depresiei, având un efect de calmare și de revigorare.

Concluzii

O persoană poate avea un tranzit intestinal sănătos prin adoptarea unui stil de viață echilibrat, cu mișcare zilnică și cu un consum de alimente bogate în nutrienți, în special în fibre. Integrarea unor fructe, legume, semințe, cereale și sucuri în dieta zilnică poate fi soluția pentru protejarea sistemului digestiv și a întregului organism împotriva unor tulburări care pot afecta considerabil calitatea vieții. 

0
    0
    Cos
    Coșul dvs. este golReveniți la magazin
      Calculate Shipping